life's like a box of chocolates, you never know which one you'll get
-Forest Gump

Friday, 21 October 2011

manusia pelbagai rupa.

Manusia,
Seringkali alpa
Seringkali dusta
Akalnya diletak di kaki
nafsunya diletak di hati
Lebih hebat si buta kopak
Mendengar tanpa bicara
Menilainya dengan nurani

#bukanakupunya#                                                                                         
 
manusia pelbagai rupa.manusia hipokrit manusia tak guna.manusia gedik yang di salah sangka.manusia penipu tembelang sahaja.manusia bongkak dengan darjat dan harta.manusia talam dua muka.manusia yang kata cintai mereka.manusia yang taksub dengan dunia.manusia pengampu menyembah segala apa di hadapan mereka.manusia munafik usahlah dikata.dan manusia yang paling aku tak suka.manusia bermulut manis penikam belakang dan aku mangsa.mungkin aku salah satu manusia.tapi siapa kau manusia untuk menuduh aku tergolong satu daripadanya.emosi manusia mudah terbakar.ketahui sifat manusia adalah rendah hati.oleh itu,manusia menghina.manusia mengadili.dan manusia mencaci.mungkin bukan di mulut tapi di hati.namun masih terdapat sekumit manusia.manusia yang menyayangi dan bukannya menyakiti.manusia menghargai dan bukannya mengkeji.keikhlasan manusia terpancar di wajahnya.namun hitam gelap hati manusia takkan kelihatan dari pancainderanya.aku manusia.engkau manusia.hanya hitam rambut yang sama tapi manusia berbeza.itulah manusia pelbagai rupa.
 
SEKIAN.by-amirahiffahhazmay

No comments:

Post a Comment